
2025 рік став знаковим для автомобільної індустрії, адже компанія MAN розпочала унікальний проєкт – MAN Polar Express, в рамках якого акумуляторний тягач eTGX подолав 3000 кілометрів від Полярного кола до Мюнхена. Цей проєкт має величезне значення не лише для самого MAN, але й для всієї транспортної галузі, оскільки демонструє можливості електрифікованого транспорту в екстремальних кліматичних умовах.
Цілі та завдання проєкту
Головною метою проєкту MAN Polar Express є тестування можливостей електросідельного тягача eTGX в умовах Арктики. У ході подорожі будуть перевірені не лише технічні характеристики автомобіля, такі як дальність пробігу на одному заряді, але й ефективність системи опалення, здатність акумуляторів працювати в умовах мінусових температур.
Проєкт має кілька ключових завдань:
- Тестування роботи батареї в екстремальних умовах: один із головних аспектів – це перевірка того, як холод впливає на здатність акумуляторів зберігати свою ємність і ефективність при температурі нижче -20°C.
- Екологічність: MAN має намір довести, що електромобілі можуть стати не лише екологічно чистими, але й практичними засобами для далекобійних перевезень, включаючи маршрути в холодних країнах.
- Забезпечення довговічності компонентів: тягач eTGX повинен продемонструвати свою здатність працювати без серйозних поломок в тяжких кліматичних умовах, що критично важливо для подальшого використання таких автомобілів у комерційних перевезеннях.
Шлях MAN Polar Express
Подорож тягача починається в Норвегії, де температура в зимовий період може опускатися до -30°C. Маршрут проходить через Швецію, Фінляндію та інші скандинавські країни, з кінцевою точкою в Мюнхені, де будуть підведені підсумки випробування.
Проєкт включає в себе кілька етапів, кожен з яких буде ретельно документований. Зокрема, важливо оцінити, як тягач справляється з дорогами, покритими льодом, і як працює система опалення та кондиціювання в кабіні водія при екстремально низьких температурах.
Технічні характеристики тягача eTGX
- Потужність: 480 к.с.
- Запас ходу: 500 км на одній зарядці
- Час зарядки: 2-3 години до 80% на надшвидкісному зарядному пристрої
- Технологія: впровадження системи управління енергією, яка оптимізує використання акумуляторів і мінімізує втрати.
Результати та значущість проєкту
Проєкт MAN Polar Express не лише дозволить тестувати тягач в екстремальних умовах, але й стане важливим кроком у напрямку розвитку електричних автомобілів для комерційних перевезень, що може призвести до суттєвих змін у транспортній галузі.
Читайте також: "Диявольські очі" на лобовому склі: за що штрафують водіїв?