
Сьогодні логістика є важливим напрямком, що швидко розвивається. Головним драйвером цих змін безумовно є споживчий попит та економічна рентабельність.
Компанії, які переходять до більш екологічної або «зеленої» логістики, добре усвідомлюють, що постійні інновації та співпраця будуть мати важливе значення, приносячи суттєві переваги, включаючи підвищення прибутковості та добру корпоративну репутацію.
Об'єктивна необхідність екологізації діяльності логістичних систем
До екологічної логістики належать аспекти, пов’язані зі збором і сортуванням відходів, які виникають під час виробництва та споживання, а також їх транспортуванням, утилізацією та зберіганням.
Клієнти концентрують свою лояльність на компаніях, які вживають значущі та постійні кроки до стійкого майбутнього. В основному високо оцінюються циклічні ланцюги постачання, що включають зворотну логістику.
Ці тенденції вказують на те, що екологічна логістика стає важливою частиною стратегій компаній у всьому світі, включаючи Україну. Провідні компанії прагнуть бути на передових позиціях у напрямку сталого розвитку в логістичній галузі.
Великі компанії світу, які успішно перейшли на «зелену» логістику:
∙ DHL - активно працює над скороченням викидів CO2 та впроваджує електромобілі у свій автопарк. З 2008 року GoGreen презентував перші продукти та цілі пов'язані зі зменшенням викидів парникових газів. Основна ціль - максимально знизити викиди до 2050 року.
∙ FedEx - інвестує в електричні транспортні засоби та використовує альтернативні джерела енергії для своїх операцій. FedEx Ground планує розширювати інфраструктурні можливості стосовно енергетичних витрат.
∙ Maersk – одним з найбільших операторів контейнерних перевезень, прагне досягти нульових викидів вуглецю до 2050 року і розробляє нові технології для більш ефективного використання пального. Мета A.P. Moller-Maersk – стати лідером в області декарбонізації глобальної логістики.
∙ Amazon - впроваджує електричні вантажівки та інші екологічні рішення у своїй логістичній мережі. Компанія успішно впровадила в роботу технології які управляють запасами - Kiva Systems та роботи, які функціонують з метою ефективного переміщення товарів у складських приміщеннях.
∙ UPS - впроваджує екологічні технології, такі як електричні вантажівки та оптимізація маршрутів для зменшення витрат пального.
Відомі українські компанії, які ефективно впроваджують екологічну логістику:
∙ Нова Пошта - запровадила програми з екологічної відповідальності, включаючи використання електромобілів. Працює над оптимізацією своїх маршрутів і зменшенням викидів. Компанія має на меті до кінця року стати повністю енергонезалежною, вже встановлено першу дахову СЕС. У 2025 році компанія планує впровадити energy storage та газопоршневі установки.
∙ ДТЕК ВДЕ - ще з 2021 році офіційно відмовилась від вугільної генерації та оголосила про перехід на «зелену» протягом 5-10 років.
∙ МХП - понад п’ятнадцять років спеціалізується питаннями енергетичної ефективності. Основною метою є отримання відновлюваних чистих енергетичних ресурсів, також виробляє біометан.
∙ Нафтогаз - одна із компаній, що приєднана до Глобального договору ООН, який впроваджує «доступну і чисту енергію». У «Стратегії 2025» Нафтогаз зазначив важливість розвитку альтернативних джерел електроенергії. Має на меті до 2040 року отримати статус вуглецево-нейтральної компанії.
∙ EDS-Engineering - своїми впровадженнями досягла на підприємстві вуглецевої нейтральності (перевищення виробу у двадцять разів від потреби).
∙ Recycling Solutions - переймається управлінням та модернізацією питань пов'язаних з промисловими відходами та інвестує в екологічні проєкти.
∙ Група компаній «Трансгруп» - працює над впровадженням екологічних стандартів у своїй діяльності, зокрема, через модернізацію автопарку та оптимізацію логістичних процесів.
Таким чином, сталий розвиток у логістиці стає важливим аспектом бізнес-стратегій, що дозволяє не лише зменшити негативний вплив на навколишнє середовище, але й підвищити конкурентоспроможність компаній.