
У 2025 році автономні вантажівки в США переходять від тестування до реального комерційного використання. Компанія Aurora Innovation запустила перші повністю безпілотні фури на автомагістралі I-45 між Далласом і Х'юстоном, без присутності водія в кабіні. Це стало можливим завдяки багаторічним випробуванням та співпраці з Volvo Autonomous Solutions і DHL Supply Chain, які ще в 2024 році розпочали тестування автономних вантажівок Volvo VNL, оснащених системою Aurora Driver.
Ці автономні вантажівки оснащені передовими сенсорами, включаючи лідари, радари та камери, що забезпечують майже 360-градусний огляд і здатність виявляти перешкоди на великій відстані. Системи безпеки дозволяють вантажівкам автоматично переходити в безпечний режим у разі відмови основних систем .
Плани на майбутнє: тисячі роботизованих фур
Aurora Innovation ще у 2024 році планувала випустити на маршрут 20 автономних вантажівок, і вже в 2025-му зробила справжній прорив. Перші повністю безпілотні фури, без присутності водія в кабіні, почали регулярно курсувати між Далласом і Х'юстоном по автомагістралі I-45.
Компанії продовжують розширення своїх операцій, а кількість безпілотних вантажівок на дорогах США зростає з кожним місяцем. Aurora планує нарощувати парк автономних вантажівок до тисяч одиниць у найближчі роки, що радикально змінить індустрію логістики.
Ці автономні вантажівки обладнані новітніми системами безпеки та огляду на 360°, що забезпечує виявлення перешкод на великій відстані і миттєве реагування на надзвичайні ситуації.
Цікаві факти: історія конвоїв у США
Ідея руху вантажівок у конвоях не нова. Ще під час Другої світової війни армійські вантажівки в США об'єднували в довгі колони для безпечного транспортування вантажів через країну.
А у 1950-х, при розробці мережі Interstate Highway System, однією з головних цілей було створення інфраструктури для швидкого переміщення військових конвоїв.
У наш час сучасні автоматизовані конвої дозволяють економити до 10% пального, оскільки зменшують опір повітря завдяки мінімальній дистанції між фурами.
Незважаючи на технологічний прорив, автономні вантажівки викликають стурбованість серед профспілок і громадськості. Наприклад, у Каліфорнії в 2025 році обговорюють нові регулювання, які дозволили б тестування вантажівок вагою понад 10 001 фунт без водія на громадських дорогах. Це викликає опір з боку профспілок, які побоюються масового скорочення робочих місць серед далекобійників.
Втім, прихильники автономізації вказують, що нова технологія створить потребу в операторах моніторингу, інженерах обслуговування та спеціалістах із дистанційного керування.
Автоматизовані вантажні конвої — це більше не експеримент. У 2025 році США стали піонерами масового впровадження автономних вантажівок. Технології, які колись здавалися фантастикою, тепер формують нову реальність на автомагістралях. Світ уважно спостерігає за американським досвідом, який, без сумніву, стане прикладом для інших країн.
Читайте також: Україна відновила поромне сполучення з Грузією: новий етап транспортної інтеграції у 2025 році