
В Україні успішно завершено реконструкцію двох стратегічно важливих мостів, які відіграють ключову роль у забезпеченні логістичного сполучення в прифронтових областях. Йдеться про транспортні об’єкти на трасах Н-14 «Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв» та Т-15-10 «Миколаїв – Снігурівка», що були серйозно пошкоджені під час бойових дій. Відновлення цих інфраструктурних артерій дозволить відновити безперервний рух вантажного транспорту, гуманітарних колон і військової техніки, що має надзвичайне значення для економічної стійкості регіону.
Відновлення інфраструктури як фактор економічної стійкості
Реконструкція мостів включала повну заміну несучих конструкцій, укріплення опор, влаштування нових прогонових будов, асфальтобетонного покриття, тротуарів і перильних огороджень. Для підвищення довговічності об’єктів використано армовані бетони нового покоління, стійкі до високих навантажень і температурних коливань. Тепер кожен із мостів може витримувати транспорт масою до 40 тонн, що відповідає стандартам Європейського Союзу.
Також оновлено під’їзні шляхи, встановлено нові дорожні знаки, сучасні системи освітлення та відеонагляду. Це забезпечить безпечний рух у темну пору доби та під час складних погодних умов.
Джерела фінансування та вартість робіт
Проєкти реконструкції реалізовано в межах державної програми «Велике відновлення», яку координує Міністерство відновлення громад, територій та інфраструктури України. Фінансування здійснювалося за рахунок коштів державного бюджету, цільових фондів відновлення, а також міжнародної допомоги.

Загальна вартість відновлення двох мостів склала понад 453 мільйони гривень. Роботи виконувалися з червня 2023 року по серпень 2024 року із залученням близько 240 працівників будівельних бригад та 45 одиниць спеціальної техніки.
Географія робіт і масштаби руйнувань
Мости розташовані у Миколаївській та Дніпропетровській областях — регіонах, які постраждали від обстрілів і руйнувань під час активних бойових дій. За даними Мінвідновлення, у цих областях зруйновано або пошкоджено понад 430 кілометрів автомобільних доріг і 17 мостів, із яких 9 уже відновлено або перебувають на фінальній стадії ремонту.
Окрему увагу приділяють зміцненню мостових опор у прифронтових районах, зокрема поблизу населених пунктів Снігурівка, Баштанка та Кривий Ріг. Це дає змогу забезпечити стабільні маршрути для перевезення палива, продуктів харчування, будівельних матеріалів та гуманітарної допомоги.
Економічний ефект і подальші плани
Відновлення мостів дозволить скоротити логістичні витрати перевізників на 10–15%, а час доставки вантажів із Миколаєва до Дніпра — майже на 1,5 години. Крім того, це суттєво полегшить доступ до портової інфраструктури та підприємств, що відновлюють виробництво в регіоні.
До кінця 2025 року Міністерство відновлення планує реконструювати ще п’ять мостів і понад 100 км автодоріг у прифронтових і деокупованих районах, використовуючи кошти міжнародних партнерів, зокрема Світового банку та Європейської комісії.
Читайте також: Обстеження доріг державного значення: як Україна готує автошляхи до зимового сезону