
З 1 січня 2026 року в Румунії набирають чинності нові правила оплати дорожніх зборів (rovinieta) та штрафів за їх несплату. Зміни охоплюють усі категорії транспортних засобів — від легкових авто до великовантажних вантажівок понад 12 тонн.
Рішення уряду пояснюється необхідністю залучення додаткових коштів для ремонту автошляхів, будівництва нових ділянок та приведення румунської транспортної системи у відповідність до стандартів ЄС.
Дорожні збори: старі й нові тарифи
Оплата здійснюється у вигляді віньєток (електронних), які можна придбати на різні терміни: від одного дня до 12 місяців.
Вантажні автомобілі понад 12 тонн (Євро VI)
- Добовий тариф:
- було: 11 євро
- стало: 13 євро
- Місячний тариф:
- було: 117 євро
- стало: 138 євро
- Річний тариф:
- було: 1 210 євро
- стало: 1 450 євро
Вантажівки 7,5–12 тонн
- Добовий тариф:
- було: 9 євро
- стало: 11 євро
- Місячний тариф:
- було: 96 євро
- стало: 115 євро
- Річний тариф:
- було: 960 євро
- стало: 1 150 євро
Автобуси понад 23 місця
- Добовий тариф:
- було: 7 євро
- стало: 8 євро
- Місячний тариф:
- було: 70 євро
- стало: 82 євро
- Річний тариф:
- було: 700 євро
- стало: 820 євро
Легкі комерційні авто (3,5–7,5 тонн)
- Добовий тариф:
- було: 6 євро
- стало: 7 євро
- Місячний тариф:
- було: 60 євро
- стало: 70 євро
- Річний тариф:
- було: 600 євро
- стало: 700 євро
Легкові автомобілі (до 3,5 т)
- 7-денна віньєтка:
- було: 3 євро
- стало: 4 євро
- Місячна віньєтка:
- було: 7 євро
- стало: 9 євро
- Річна віньєтка:
- було: 28 євро
- стало: 32 євро
Штрафи за відсутність оплати: старе й нове
Найбільші зміни торкнулися саме штрафів. Якщо раніше вони були відносно «м’якими», то тепер збільшилися у 2–2,5 рази.
Вантажівки понад 12 тонн
- було: 1 000 – 1 400 євро
- стало: 2 200 – 3 000 євро
Вантажівки 3,5–12 тонн
- було: 600 – 1 000 євро
- стало: 1 300 – 2 200 євро
Автобуси
- було: 400 – 700 євро
- стало: 900 – 1 500 євро
Легкові автомобілі
- було: 70 – 120 євро
- стало: 150 – 250 євро
Що це означає для бізнесу
Для перевізників підвищення тарифів і штрафів у Румунії означає відчутне зростання витрат. За підрахунками експертів, компанії, що регулярно використовують транзит через цю країну, зіткнуться з додатковими витратами на рівні 15–20% щорічно. Наприклад, вантажівка понад 12 тонн, яка здійснює близько тридцяти рейсів через територію Румунії протягом року, обійдеться власнику на 600–700 євро дорожче лише на дорожніх зборах.
Ще один важливий фактор – посилення контролю. До кінця 2026 року уряд планує встановити понад 250 нових стаціонарних камер перевірки віньєток. Це практично виключає можливість уникнути оплати. Якщо раніше деякі компанії дозволяли собі ризикувати, то тепер навіть одне порушення може мати критичні наслідки. Один штраф у розмірі 2 500 євро здатен повністю нівелювати прибуток від міжнародного рейсу, який у середньому приносить близько 3 500 євро. Таким чином, ризик втрати маржинальності суттєво зростає.
Підвищення зборів і штрафів у Румунії створює нові фінансові виклики для логістичних компаній. Витрати на транзит цією країною зростають щонайменше на 15–25%, причому найбільший тягар лягає на власників великовантажних вантажівок і автобусів. Водночас суворі санкції та автоматизація контролю роблять будь-яке порушення надзвичайно ризикованим.
У цих умовах перевізникам варто завчасно переглядати бюджети, включаючи нові тарифи до калькуляцій, забезпечувати чіткий контроль за оплатою віньєток та проводити роз’яснювальну роботу серед водіїв. Тільки так можна уникнути фінансових втрат і зберегти конкурентоспроможність на ринку міжнародних перевезень.
Читайте також: «Відважна 3. Цифрова еволюція бізнесу»: до 1,5 млн грн гранту для підприємниць