
З травня 2025 року в Україні офіційно запрацювала система єІнспектор — електронна платформа Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека), яка автоматизує фіксацію та облік рейдових перевірок.
Результати першого місяця роботи
За період з 1 по 31 травня 2025 року було проведено понад 4 100 перевірок. Основні виявлені порушення:
- Відсутність або підробка дозвільних документів.
- Порушення режиму праці та відпочинку водіїв.
- Несправність тахографів або відсутність роздруківок.
- Надлишкова вага транспортних засобів.
- Відсутність чинного страхового полісу чи свідоцтва про реєстрацію.
Наслідки для водіїв і компаній
- Штрафи до 34 000 грн за кожне суттєве порушення.
- Тимчасове вилучення документів або блокування подальшого руху до усунення порушення.
- Повідомлення контролюючих органів у країнах ЄС (у разі міжнародних перевезень).
Які документи повинен мати водій при собі
- Посвідчення водія відповідної категорії.
- Свідоцтво про реєстрацію ТЗ.
- Поліс страхування (внутрішній або «Зелена картка»).
- Ліцензія на перевезення вантажів.
- Тахограф (з роздруківками за останні 28 днів).
- Документи на вантаж (CMR, товарно-транспортні накладні).
- Дозволи на міжнародні перевезення (TIR, EKMT) — у разі потреби.
Правова база
Система єІнспектор діє на підставі Постанови Кабінету Міністрів України №162 від 6 лютого 2025 року. Перевірки мають регулярний характер і будуть продовжуватись постійно — як на основних трасах, так і на під'їздах до логістичних хабів.
Порада перевізникам
- Водії повинні проходити інструктажі перед рейсом.
- Підготувати повний пакет документів у друкованому та цифровому вигляді.
- Слідкувати за виправністю тахографа та відповідати вимогам часу керування.
Читайте також: Завершено капітальний ремонт мосту через канал Кофа в Одеській області: стратегічний прорив для південних перевезень