
У 2025 році українська компанія "Автомагістраль-Юг" у консорціумі з румунським партнером Precon Transilvania уклала історичну угоду з державною компанією CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) на будівництво першої ділянки автомагістралі "Арад – Орадя" в Румунії. Це один з наймасштабніших інфраструктурних проєктів для українських компаній за межами країни за останні роки.
Що передбачає проєкт
- Довжина ділянки: 25,6 км
- Сумарна вартість контракту: 157 мільйонів євро
- Передбачуваний термін реалізації: до середини 2027 року
- Місце розташування: Західна Румунія, регіон Трансільванія, поблизу кордону з Угорщиною
Ділянка стане частиною важливої європейської транспортної артерії TEN-T (Trans-European Transport Network), яка забезпечує з’єднання Східної Європи з країнами ЄС.
Значення проєкту для України
- Пряме логістичне з'єднання з ЄС
Автомагістраль "Арад – Орадя" стане важливою частиною коридору, що з'єднує Західну Європу з Чорноморським регіоном. Для України це:
- відкриття нових маршрутів для експорту/імпорту товарів;
- скорочення часу та витрат на перевезення;
- розвантаження найбільш завантажених пунктів пропуску, зокрема "Чоп–Захонь", "Порубне–Сірет" тощо.
2. Інтеграція українських компаній у ринок ЄС
Для "Автомагістраль-Юг" це:
- перша велика контрактна реалізація на території ЄС,
- визнання високої конкурентоспроможності українських інженерних та будівельних компетенцій,
- нові можливості в тендерах у Польщі, Угорщині, Словаччині та Болгарії.
Що входить у перелік робіт
- земляні роботи та формування дорожнього полотна;
- укладання сучасного покриття із шумопоглинаючим шаром;
- спорудження мостів та шляхопроводів (загалом 12 інженерних споруд);
- система освітлення, відеоспостереження та моніторингу трафіку;
- облаштування смуг безпеки, зупинок для вантажівок та місць техогляду.
Частина глобальної логістичної стратегії TEN-T
Автомагістраль стане частиною коридору Rhine–Danube — одного з дев’яти основних коридорів TEN-T. Його мета — забезпечити ефективне сухопутне сполучення між портами на Північному морі та країнами Східної та Південно-Східної Європи.
Це також сприятиме:
- розширенню транспортної інфраструктури НАТО, яка має важливе значення в умовах регіональної нестабільності;
- посиленню зв’язків між Балканами, Україною та країнами Балтії.
Коментарі експертів
«Залучення української компанії до будівництва в рамках TEN-T — це сигнал Європі, що Україна не лише одержувач допомоги, а й повноправний партнер у відновленні та модернізації регіону», — вважає Міхай Попеску, експерт транспортного центру в Бухаресті.
«Проєкти такого рівня допомагають українському бізнесу інтегруватися в європейське правове поле, будівельні стандарти та фінансові механізми — це важливий крок до повної євроінтеграції», — зазначає Олександр Кубраков, віце-прем’єр України з відновлення.
Про "Автомагістраль-Юг"
- Заснована у 2004 році, входить у ТОП-3 дорожніх підрядників України.
- Має досвід реалізації великих державних контрактів в Україні — траса М-05 "Київ – Одеса", М-03 "Київ – Харків", а також міжнародних логістичних хабів.
- З 2023 року активно бере участь у тендерах за межами України.
Контракт на будівництво автомагістралі "Арад – Орадя" — це не просто дорожній проєкт, а символ регіональної інтеграції, довіри до українських компаній і новий міст у майбутнє логістики Європи. Він створює нові можливості як для експорту українських товарів, так і для включення України до загальноєвропейських економічних процесів на інфраструктурному рівні.
Читайте також: Mercedes-Benz создала автомобильную краску, способную генерировать электроэнергию от солнца: революция в энергосбережении транспорта